زلزله‌ای به بزرگی ۸ ریشتر روسیه را لرزاند | احتمال بروز سونامی در شرق روسیه (۸ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم حکم قاطع دادگاه کیفری مشهد: قصاص و ۲۱ سال حبس مجازات قتل با نسکافه سمی ثبت دمای بالای ۵۰ درجه در ۷ شهر خوزستان (۷ مرداد ۱۴۰۴) ماجرای گم‌شدن جنین‌ها در بیمارستان آبان تهران تکذیب شد تلاش برای نجات بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه بادام کوهی خراسان رضوی از خشکسالی اهمیت حفظ دمای مواد غذایی در زمان قطعی برق | غذای فاسدشدنی نمی‌تواند بیش از ۲ساعت در دمای محیط باقی بماند آغاز مرمت رباط تاریخی «تُروسَک» تربت حیدریه خراسان رضوی شاخص اهدای خون بانوان ایرانی، بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است با خرید و فروش تاکسیدرمی حیوانات برخورد قانونی می‌شود فیش حقوقی تیرماه ۱۴۰۴ بازنشستگان کشوری بارگذاری شد + لینک سایت فروش ۱۰۰ میلیارد تومانی آثار در نمایشگاه ملی صنایع دستی در سال ۱۴۰۳ امضای یک تفاهم‌نامه محیط زیستی برای برگزاری همایش صنعت سبز (۷ مرداد ۱۴۰۴) رئیس سازمان محیط زیست: در پنجمین سال خشکسالی هستیم عابران پیاده نیمی از جان باختگان ترافیکی مشهد توصیه‌های طب سنتی برای پیاده‌روی اربعین صدور هشدار هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد (۷ مرداد ۱۴۰۴) آیا «پاستیل» از پوکی استخوان جلوگیری می کند؟ سرقت دکتر قلابی از مسافران شهرستانی در خوابگاه‌های تهران کاهش چشمگیر آمار داوطلبان کنکور نگران‌کننده است فوت کودک ۶ ساله بر اثر برق‌گرفتگی در کالشور خراسان رضوی ما مردمانی ریشه در خاکیم از حلق بحران‌ها بیرون می‌آییم دانش‌آموزان اعزامی به المپیاد‌های جهانی با چه چالش‌هایی از جنگ ۱۲ روزه مواجه بودند؟ دریافت جایزه قهرمان جوان تالاب‌های جهان توسط یک ایرانی هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر: مجازات‌های سخت در انتظار زائران حمل کننده مواد مخدر به عراق است
سرخط خبرها

به ظاهر خنده دار، اما به غایت غم انگیز

  • کد خبر: ۱۱۱۴۴۴
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
به ظاهر خنده دار، اما به غایت غم انگیز
برخی معلم‌ها چرا پاسخ‌های برگه امتحانی دانش آموزانشان را با انگیزه «مزه پرانی» در فضای مجازی منتشر می‌کنند؟

عروجی | شهرآرانیوز؛ نظام استاد و شاگردی در کشورمان حالا به مرحله عجیبی رسیده است. کرونا البته مقصر اصلی نیست؛ اما توانست شکاف‌های نظام آموزشی و روابط بین شاگرد و معلم را به ابتذال بکشاند. حالا دیگر مانند گذشته معلم نمی‌تواند کلاس چهل نفره را مدیریت کند. کرونا هم اوضاع آموزشی را بحرانی‌تر و شکاف‌های نظام آموزشی را به گسلی عمیق تبدیل کرد. به گونه‌ای  که دانش آموز حالا ترجیح می‌دهد دور بماند و شاد.

اوضاع اقتصادی هم باعث شده برخی از معلمان دوشغله و چندشغله شوند و انگار دیگر مثل گذشته تمرکز کافی را ندارند. همچنین، معلمان بدون هیچ آمادگی ناگهان ناچار به آموزش مجازی شدند و این موضوع باعث شد اتفاق غم انگیزی رخ بدهد. اینکه صدا و تصویر معلم‌ها پخش شود و با تمسخر رو به رو شوند.

از طرفی، فضای مجازی سبب شده هرآنچه در مدارس می‌گذرد خیلی زود به بیرون درز پیدا کند و بحران بسازد. نمونه اش حرکت قرون وسطایی قیچی کردن مو‌های دانش آموزان وسط حیاط مدرسه بود آن هم همراه با دانش آموزی که سطل زباله را پشت سر قیچی کننده می‌کشاند. در کنار تصویر زد و خورد دانش آموزان با هم. بدتر اینکه، کار به جایی رسیده که دانش آموزان ویدئوی مسخره کردن یا هتک حرمت معلم‌ها را هم منتشر می‌کنند و بعد هم تا مدت‌ها رسانه‌ها و فضای مجازی سرگرم نقد و بررسی آن می‌شوند.

برخی، اما می‌گویند سال هاست که در مدارس از این دست اتفاق‌ها رخ می‌دهد؛ اما کسی متوجهش نمی‌شد و حالا فضای مجازی و گوشی‌های دانش آموزان باعث شده است هر حرکتی خیلی زود به بیرون از مدرسه کشیده شود. در این چندساله هم معلم‌ها برگه‌های امتحانی و جواب‌های خرچنگ قورباغه‌ای به ظاهر خنده دار و مضحک دانش آموزانشان را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. واقعیت این است که شاید در نظر اول این پاسخ‌ها ما را بخنداند و سرگرممان کند؛ ولی راستش باید بیشتر از هر چیز نگران وضعیت هولناک دانش آموزان بود.

اوضاعی که نشان می‌دهد احتمالا با افت بیشتری هم روبه رو خواهیم شد آن قدرکه معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفته است: «با بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت‌های سواد پایه شدند.» او البته آمار و ارقام دانش آموزان دوره متوسطه را هم ارائه داد و گفت: «دوره متوسطه شاهد افت پنهان هستیم. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، یادگیری واقعی دانش آموزان کمتر از آن چیزی است که در امتحانات کسب کرده اند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->